אמונה מושכלת
האמונה נודדת היא פעמים מושכת
פנימה פעמים מתעטפת באצטלה מתחסדת ופעמים פורחת ומתעמעמת
שלבים שלבים של מורדות ועליות מצוי
המאמין בלי רגע מודגש ובלי הודעה מקדימה באה והולכת פוקדת ומתנזרת
אמונה תנודתית היא משהו, אפשר תוססת
ודינאמית, ערנית היא לשטחי חיים חדשים ותגלית מחדש לדעות המקובלות משחזרת אותם
ויוצרת מחדש ..פעמים משתבחת היא בייחס למאמין ופעמים משתנה לבלי היכר
אנשים יוצרים אמונה או אמונה בונה
אנשים, מאמינים המה מי שבוחר ומאמין "שלא להאמין" או אולי מי שמאמין
להאמין ..ואותו שבוחר להאמין שלא להאמין מנין נובע
לו שורש הבחירה...
אמונה לא מן הנמנע לתן בה פרשנות שוללת,
ליחס אותה ללמידה הנחיה והטפה, דבר שנרכש במשך הזמן והחיים, במסגרת ובחברה, ולא לתלותה
בבחירה טהורה של חושים וראיה חופשית ומשוחררת
ייתכן אבל אושיית האמונה גם אם
נעדרת בחירה בתולית, ההחזקה וההתמדה בה שוללת הטענה שכל יסודה מעמדת הכתבה בלחוד אלא
יש בה מן התחברות המאמין
אמונה גם אם נעדרת בחירה ראשונית
לא נעדרת ממנה בחירת ההחזקה אם להחזיק בה או להניח לה, להיזור מעליה או לייחס לה
קיבעון הוא צרור בגשם בלא צורה, באמונה
המאמין משחק הוא בה מפסלה מוסיף לה נופך וגורע ממנה את אי התאמה שלה לזה המתאימה
לשלו, לזו לא יקרא קיבעון כי אם התפתחות
ואולי עדיין הרי בבסיסה גדורה
ותחומה האמונה, כושר הגמישות של המאמין ככל שתהיה לא תפקיע מהקיבעון הראשוני, הרי
שהאמונה היא בעלים על אדוניה
ושמא הבחירה גופא של המאמין להיתפס
לקיבעון ולהרגל שהוקנה לו מגלה גם היא על נקודת בחירה של המאמין -שדעת לא תישלל
ממנו משום אמונתו- שלא להוציא עצמו ממסגרת עצמו ולהיאחז בתפיסת עולמו
אמונה נעדרת חופש בעיני החופשי ואזיקי
החירות לו תחשב, ובעיניים של מאמין משתנה צורתה לבלי היכר, החופש הוא כבלי האמונה,
ואמונה מעניקה לו חירות רוחנית
האומנם המאמין השלם בליבו, נוטה
מרצונותיו ושאיפותיו מפאת האמונה שכל רצונותיו הם פרא של רצונות מזויפים הם
ומלאכותיים גרידא
או שכוחה בשלילת הרצונות מחמת היא
עצמה, משום שמרגיש המאמין שרצון האמת היא הצמדות לאמונה, האחרים לא שולל אלא זונח
להם
נהניתי לקרוא ובפרט עומק הדברים מהמם..
השבמחק