חרדים בצבא

חרדים בצבא
הויכוח הנושן של השתמטות החרדים בנטל הלאומי וההכרחי, של שירות צבאי, צף ועולה כמו ריטואל פעם אחר פעם לקראת חידוש הארכת חוק טל, כשנבודד את המניעים הפוליטיים והאינטרסים היצריים של האישים החפצים בקדום מעמדם בעוד שפעמים קודמות תמכו בהארכת חוק טל וכל מה שנשתנה הוא המניע הפוליטי הצר והעלוב, לטוענים מסוג אלה אין טעם לפתח בדיאלוג שכל ניסיון שכזה יוביל להכחשת האמת וכל מה שעומד בראשם אינו משום חקר האמת אלא אינטרסים צרים וקטנוניים.
מה שכן, לאזרח הפשוט שמולעט מהתקשורת הישראלית ששנאת החרדים ואולי יותר נכון לומר קנאת החרדים מהווה קטליזטור וזרז להכפיש ולהשחיר את הציבור החרדי בכל דרך אפשרית, להפוך איש אציל ונעים הליכות, לבריון זורק אבנים לתאבון, קבוצה בעלת אירגוני חסד (לכל הקהלים בלי לבדוק בציציותיהם של המבקשים עזרתם) ל"סחטנים" "משתמטים" ו"עבריינים" ומכאן עולה ומצטיירת תמונה עגומה מקוממת ומפחידה בעיני האזרח הקטן שניזון מהכריש תאב הדם ..."סחטנים", "משתמטים", "בטלנים", אגואיסטים וכו' כך זה עובד אצלנו בתשקורת.
אי סיבת גיוס החרדים לצבא
הרבה סיבות מובילות לחוסר שירות הצבאי של הציבור החרדי וננסה למנות הסיבות העיקריות
1. הציבור החרדי הינו ציבור בעל צרכים מיוחדים ומכאן נובעת דרשותיו למסגרת העומדת לצרכיו ....לדוגמא כשם שחולה סכרת או אלרגים למיניהם ידרשו ובצדק שיתחשבו במצבם ויהיו לכך השלכות מסוימות, גם הציבור החרדי יש לו דרישות משלו ונפרט כמה מהם לדוגמא:
א. כשרות המזון והמסתעף !
ב. זמן תפילה ועסק בתורה !
ג. שמירת שבת והמועדים בדקדוק !
ד. הפרדת שני המינים בצורה מוחלטת !
ה. אי כפיפות מוחלטת לצבא בדברים הסותרים צו אמונתם, ההשקפה היהודית והחרדית מאמינה במוחלט, כי תורת האלוקים היא נצחית ואינה רק ספר היסטורי אלא ספר שקבע את ההיסטוריה שעמ"י ומתווה בהווה ובעתיד חייב לקיים המצוות המעשיות והאימוניות המוזכרות בו ומכך שיש קונפליקט בין הישות הצבאית, לתורת האלוקים הרי שהאחרון הינו בר סמכא לקבוע ולהחליט.
האם הצבא יעמוד בכך בבנית מסגרות מיוחדות לחייל החרדי להלן כמה ציטטות:
"רבים מתלמידי הישיבות מנסים להתגייס אבל הצבא דוחה אותם בטענה שלצבא אין בעיית כוח אדם בשל מחזורי הגיוס הגדולים, ואת התקציב העצום הדרוש לגיוסם מעדיף הצבא לנצל לצרכים חשובים ביותר בעיניו. לדברי הרמטכ"ל גיוס בני הישיבות אינו משתלם לצבא גם מבחינה כלכלית". - (ח"כ רן מסיעת מרץ).
"גיוס בחורי הישיבות הוא דגל חברתי-פופליסטי מאשר צורך ביטחוני אמתי. הגיוס והשירות הצבאי, מזמינים כאבי ראש שאינם חסרים לצה"ל. החזקתם בצה"ל אולי תעלה יותר מאשר התמיכה בהם בישיבות." - (העיתונאי צבי לביא "גלובס").
2. הסיבה האמתית והנכונה היא כאמור, על פי הדרכת תורת ישראל: כשם שכל צבא איננו יכול להיות מושלם ללא החילות השונים הכוללים חיל רגלים, חיל האוויר, חיל הים, חיל תותחנים, חיל מודיעין, אנשי מטכ"ל וכו', כך אין צבא ישראל יכול להיות מושלם ללא חיל האנרגיה הרוחנית, החיל המעניק את החוסן והעוצמה למכלול חילות הצבא, הלא הוא: חיל בני הישיבות.
הנה למשל דוגמאות מתוך ההשקפה התורנית על הקשר שבין לימוד התורה להצלחה הצבאית.
א. "כל זמן שקולו של יעקב בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, אין ידים לעשיו" (מדרש רבה בראשית פרשה סה, כב. ומדרש איכה)
ב. אלמלא דוד (עוסק בתורה), לא עשה יואב מלחמה. ואלמלא יואב (עושה מלחמה) לא היה דוד עוסק בתורה". (תלמוד, סנהדרין מט,א)
ג. "מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה ? שערי ירושלים שהיו עוסקים (בהם) בתורה". (תלמוד מכות י,א)
ד. "מה אור מאיר לעולם, אף תורה מגינה על העולם". (תלמוד, סוטה כא,א)
ה. בתורה נאמר: בספר ויקרא בפרשת בחוקותי: "ואם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו... והקימותי את בריתי אתכם... ורדפו מכם חמישה - מאה, ומאה מכם רבבה (10,000) ירדופו. ונפלו אויביכם לפניכם בחרב"...
ו. "הילקוט שמעוני בבראשית (קט"ו) מביא את הסיבה להצלחה או לכשלון במלחמות ישראל: "לא עמדו פילוסופים באומות העולם כבלעם בן בעור ואבנימוס הגרדי. נתכנסו כל אומות העולם אצל אבנימוס הגרדי ואמרו לו: תאמר שאנו יכולים להזדווג באומה זו (כיצד אנו יכולים להצליח במלחמה כנגד עם ישראל?). אמר להם: לכו וחזרו על בתי כנסיות ובתי מדרשות שלהם. אם מצאתם שם תינוקות (הכוונה לילדים עד גיל בר מצווה) מצפצפים בקולם (לומדים תורה), אי אתם יכולים להם. ואם לאו, אתם יכולים להם. שכך הבטיחם אביהם: 'הקול קול יעקב' - בזמן שקולו של יעקב מצוי בבתי כנסיות ובתי מדרשות - אין הידים 'ידי עשיו'.
ז. במלחמה במדיין: הקב"ה מצווה את משה רבינו (ספר במדבר), לגייס 36,000 לוחמים: לפי מדרש רבה כ''ג, ב' - "ג' אלפים מכל שבט ושבט (סה''כ 36,000 איש): י"ב אלף למלחמה, י"ב אלף משמרין את כליהם וי"ב אלף לתפילה". כלומר: 12,000 איש מגוייסים ללימוד התורה, דהיינו שליש מהמגוייסים למלחמה לומדים תורה להצלחת המלחמה, וכל זאת למרות שהיו בעם ישראל עוד כ - 600,000 איש שעסקו בתורה. וכל זאת כדי שלא יגיעו חס וחלילה למחשבה של "כוחי ועוצם ידי" ויחשבו שניצחו בשל כוחם הרב.
• בן גוריון שאינו חשוד בשמירת תומ"צ בהקמת המדינה, קיבל את עמדת הרבנים שלא לגייס את בני הישיבות, ויש שטוענים מה יש להשוות!? הרי בזמן בן גוריון מספר בני ישיבות היה קטן, וההסכמה הייתה על מספר קטן ולא על כמות התלמידים ככפי שיש היום. טענה זו מגוחכת, שכפי שמספר בני הישיבות בקיום המדינה היה קטן, כך היה קטן גם מספר החיילים! אחוז בני הישיבות באוכלוסייה לא השתנה, נכון שיש היום יותר בני ישיבות אבל באותה מידה יש גם יותר חיילים ואם כיום יש דרישה לגייס, גם באותה תקופה קריטית הדרישה היתה צריכה להיות גיוס מלא. מה שכן השתנה: זה שהצבא ואמצעי הלחימה נעשו הרבה יותר משוכללים ומתוחכמים, ומצריכים הרבה פחות כוח אדם כדי להפעילם. להשלמת התמונה תוכל לקרוא ציטטה מכתבה "ידיעות אחרונות" 4.9.98 : "האם הופך צה"ל מצבא העם לצבא מקצועי?" ממוצע שירות החובה בצה"ל עומד על כ-28 חודשים - שנתיים וארבעה חודשים בלבד, ולא שלוש שנים כפי שנוטה הציבור לחשוב. מרבית החיילים ששוחררו קודם זמנם, משוחררים כשנה עד שנה וחצי אחרי שגויסו.
• לפי הנתונים שמסר אהוד ברק מעל במת הכנסת: כ- 90% מחיילי צה"ל לא מסתכנים בראיית פני האויב, אך רבים מהם תורמים תרומה מכרעת לחוסנו של הצבא, והשוקדים באהלה של תורה אינם תורמים במשהו לפי אמונתם להכרעת המלחמה......
• טיעון נוסף, כמו שעל המדענים והמפתחים כלי נשק ומערכות משוכללות של הצבא לא תאמר שהם משתמטים אלא אדרבא הם מפתחים כלי הגנה משוכללים כנגד האוייב וכך בעצם מייתרים כח אדם שיסתכן כך בודאי בני הישיבות ואברכים שיושבים בכולל ועוסקים בתורה....
• טיעון נוסף כשם שברוב בתי ישראל יש מזוזה זאת משום שמאמינם שיש מסובב לסיבות ובכח דברים מסוימים להגן ולשמור כך גם ע"י הלומדים בתורה עמ"י נשמר........
• טיעון נוסף לצבא יש תוספת עודף בכח אדם ואינם צריכים עוד לנטל של החייל החרדי עם שלל צרכיו.....
• סלע המחלוקות סביב השאלה של גיוס החרדים לצבא נובע מנקודה אחת האם אנו מסכימים שתורת ישראל נצחית ומחייבת כל אחד ואחד אדם המאמין שאין לו ספק בכך ממילא מובן לו מדוע אין מתגייסים בני ישיבות לצבא אולם אדם האתיאיסט שאינו מאמין בטעון זה באמת אין לו סיבה לקבל נימוק זה......

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בחירות רבנות בית שמש - ינון רביב – המועמד הפנמי

ישראלי או יהודי